Въведение

Забележителната роля на обучението, основано на игра, за стимулиране на когнитивното развитие на малките деца е описана от ранни теоретици, педагози и изследователи като Платон.

Въпреки това през последните години се отделя време на ученето чрез игра и на това, където детето е активно е съкратено в много предучилищни заведения. Наистина, готовността за училище все повече е приоритет и значението на играта е сведено до минимум от някои преподаватели, дизайнери на предучилищни програми и политици, както и от широката общественост. 

Хипотезата на тази статия е, че ученето чрез игра предоставя отлична среда, която насърчава когнитивното развитие на малките деца, особено мисловните умения, които са от съществено значение за когнитивното развитие.

Резултатите от проучвания за ролята на играта в когнитивното развитие се различават. Следователно са необходими силни надлъжни проучвания, за да се изследват величината и дълготрайността на когнитивните ефекти от обучението, базирано на игра, при малки деца.

Тема

Ролята на играта като средство за учене се популяризира от много професионалисти в ранна детска възраст от началото на създаването на предучилищни програми в началото на 20 век. Въпреки това, ролята на обучението, основано на игра, за стимулиране на когнитивното развитие при малките деца винаги е била обсъждана, особено по специфични предмети, като четене и математика.

проблеми

Въпреки че вниманието, което се отделя на предучилищното образование днес, е доста похвално и доведе до увеличаване на финансирането за предучилищни програми, към които могат да отидат все повече и повече деца, настоящите защитници на предучилищното образование не винаги разчитат на теорията и практиката за образование в ранна детска възраст и гледат на „ученето “ като ръководено от учител, силно структурирано и предизвикателно упражнение, което трябва да бъде наложено на малки деца.

 Тази гледна точка е особено проблематична за дискусии, фокусирани върху ролята на играта за стимулиране на когнитивното развитие, тъй като играта обикновено включва инициирани от децата видове учене, които са трудни за количествено определяне и следователно възрастните често са неясни. как да се предоставят такива възможности и как да се оценява ученето, придобито от богатите и разнообразни игрови преживявания. Изследователски фон

Връзката между играта и когнитивното развитие е оценена чрез различни видове методи, включително обсервационни изследвания, експериментални изследвания и събиране на данни въз основа на самооценки. Въпреки това повечето проучвания на хазарта, включително тези, които изследват възможната връзка между хазарта и когнитивните способности, са получили минимално финансиране: следователно те са били проведени в малък мащаб, краткосрочно и като цяло без репликация. В резултат на това проучванията, фокусирани върху ученето чрез игра, не са много стабилни и представят комбинация от резултати в зависимост от различните анализирани променливи (в голям брой) и трудностите, срещани от изследователите.

Ключови изследователски въпроси

Поради необходимостта да се оправдае времето, прекарано в игра в предучилищните програми, изследо,вателите се опитаха да проучат възможните ефекти от симулацията игрите и строителните играчки върху определени видове учене, като усвояване на език, четене и математика и други когнитивни умения, като изпълнителни функции, креативност, социално и морално развитие и теория на ума. Много изследователи са изследвали тези проблеми и са докладвали различни видове интелектуални развития, свързани с игровите методи на учене.

Последни резултати от търсенето

По отношение на различните видове академични умения са описани добри примери за ролята на играта при изучаването на букви. Тези проучвания показват много положителни учебни резултати за деца, участващи в дейности, свързани с играта. 

Kami демонстрира, че различни видове математически умения, като броене, подреждане и разбиране на пространствени и времеви измерения, могат да бъдат насърчавани чрез игриви взаимодействия между детето и материали за придобиване на такива умения.

 Освен това Грифин, Кейс и Сиглер свързват игривите математически дейности с подобряването на развитието на „централните концептуални структури “ на мисълта. Други изследователи съобщават за подобрена теория на ума чрез игра и откриват връзка между уменията за симулация и теорията на умствените умения, въпреки че не са изяснили ясно дали малките деца гледат на преструването като на умствена дейност.

 Уайвър и Спенс, които изучават решаването на проблеми чрез play отбеляза по-скоро реципрочни, отколкото еднопосочни игри, изискващи сътрудничество и решаване на проблеми. В скорошен преглед на симулационни проучвания Lillard et al съобщават, че са демонстрирани някои ефекти от играта върху езиковите умения, но резултатите по отношение на разсъжденията, креативността и различните академични умения не са еднакви. 

Въпреки че във всички тези проучвания дейностите са обозначени като „игра“, по-голямата част от тях са контролирани от възрастен, а не от детето. Освен това повечето проучвания на хазарта са краткосрочни, така че резултатите, свързани с дългосрочни когнитивни печалби, често са неясни или липсват.

Надлъжните проучвания разкриха определени връзки. Например Wolfgang et al съобщават, че децата в предучилищна възраст, участващи в сложни блокови игри, са имали дългосрочни ползи в своите математически умения. 

Берген и Мауер, от друга страна, съобщават, че децата в предучилищна възраст, които често си играят с материали за ограмотяване, са имали по-голяма вероятност да станат спонтанни четящи знаци и по-сложен преструващ се език по време на „дейност“. 

Изграждане на град “ на 5-годишна възраст. В проучване на самоотчитане на спомените на субекти в колежанска възраст за техните игрови дейности като малки деца, Дейвис и Берген показаха, че високите доклади за преструващи се игри и участие в игри са значими за високи нива на морални разсъждения на ниво възрастни. 

Интересното е, че Root-Bernstein и Root-Bernstein забелязаха, че победителите в наградата MacArthur, която награждава креативността, показват висока степен на симулация, като създават „ малки светове “, когато са били много млади.

Пропуски в изследванията

Изследванията на обучението, базирано на игра, имат много недостатъци поради най-малко четири причини. Преди всичко